2010. 04. 19.
Kipróbáltuk, milyen lesz a 8-as trolin utazni, ha nyár közepén a Dugonics tértől a klinikák felé is közlekedik. Csendben, zökkenőmentesen utaztunk. A 8-as vonal első bővítése háromszor annyi utast vonzott, most a város 7. legforgalmasabb járata.
Látszott, nem akartak hinni a szemüknek azok, akik péntek délelőtt a Tisza Lajos körút nagyáruház mögötti részén jártak: két trolibusz ment végig a Semmelweis utcáig. A 8-as trolivonal meghosszabbítását tesztelte egy szóló és egy csuklós kocsi. Rajta a megrendelő város, a közlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft., a kivitelező Szeged SV 2009 Konzorcium, az ellenőrző cégek és hatóságok, az üzemeltető SZKT emberei, valamint a sajtómunkások. Mint megannyi japán turista, filmezett, fotózott, jegyzetelt mindenki.
Úgy haladt a zöld-fehér szóló Mercedes Citaro és a csuklós Skoda, mint kés a vajban. A Dugonics téri végállomást elhagyva megálltunk a Honvéd téri református templomnál, a Gödör étteremnél lévő megállóban. A kiskörútról különösebb nehézség nélkül fordultunk be a Semmelweis utcai SZOTE-menza elé, ahol a végállomás lesz. Onnan szinte hang nélkül gördültünk be a Markovits utcába. Óvatosan, gond nélkül kereszteztük a Boldogasszony sugárutat, és – mintha mindennap erre ingázna a járat – folytattuk az utat a Vitéz utcán, a munkagépek sora mellett a Szentháromság utcáig. Ha nem parkol szabálytalanul a sarkon egy Renault, fel sem tűnt volna a kanyarodás, de ezt az autót óriási ívben kellett kerülni. A Szentháromságon az SZTK-megállóban időztünk pár pillanatig, majd a kiskörúti ötödik új trolimegállót avattuk fel a volt BÁV oldalán. A szakemberek eredményesnek minősítették a próbautat; ez a feltétele annak, hogy a műszaki átadást elkezdhessék.
Próbaúton a 8-as troli. Fotó: Frank Yvette
Utasokat a tervek szerint július közepétől visz a 8-as troli, mert a Semmelweis utcán meg kell várni, hogy az épülő új klinikai tömb közműcseréjét elvégezzék. A 8-as vonala azért nem érinti az új tömböt, és megy tovább a Liliom utcáig, mert az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt tervezésekor a klinika tervei még nem voltak konkrétak, így nem tudták a pályázatnál figyelembe venni.
Szeged 7. legnépszerűbb járata
A 8-as trolivonal meghosszabbítása a klinikák felé 5 új megállóval a tömegközlekedési nagyprojekt része; az elektromos hálózat bővítésével és az új 10-es trolivonal megépítésével együtt 3 milliárd forintba kerül. A szegedi trolivonalak a mostani összesen 30 kilométerről ezzel 36-ra „nyúlnak". Ebből a Körtöltés utca és a Dugonics tér közötti vonal 1670 méterrel, a klinikákig hosszabbodik. A 8-as trolijárat 1982-ben indult, a Vidra utcáig vitt utasokat. Amióta meghosszabbították a Dugonics térig, háromszor annyian szállnak fel rá, mint korábban. Két éve naponta 9430 utast szállított. Ezzel a 4 kilométeres vonal a város 7. legforgalmasabb tömegközlekedési járata.
Forrás: Delmagyar.hu