imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • néhány nagyobb csomópontban érintőképernyős gépek segítik majd az útvonal-tervezést, a legmegfelelőbb járatok kiválasztását?

  • az energiaellátó hálózathoz szükséges áramellátó kábelek kiépítésével lehetővé válik a nagyobb áramfelvételű és sebességű járművek használata?

  • a villamos elődje a ló vontatta lóvasút volt?

Sárga villamos a platánok alatt

Az új, szegedi villamosok lengyel gyártója bemutató villamost hozott Szegedre, hogy szeptember 4. és 12. között a Széchenyi téren minden érdeklődő megtekinthesse. A 30,1 méter hosszú szerelvényt a PESA gyár székhelyéről, Bydgoszcz-ból speciális tréler szállította, majd Varsóba viszi tovább, ahol közlekedni fog. A PESA Swing típusú jármű kívül és belül is megtekinthető hétköznap 10 és este 8 óra között, hétvégén 10 és este 10 óra között.


A PESA Swing villamos a színét nem számítva olyan, mint a Szegednek tervezett járművek: 100 százalékban alacsony-padlós, 5 részből áll, 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval és egy vezetőfülkével rendelkezik, 210 utas befogadására alkalmas, 42 ülőhellyel. A jármű a legkorszerűbb járműgyártási technológiával készült; légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.


A PESA szegedi villamos-bemutatója  - Fotó: Schmidt Andrea


A villamosbeszerzés a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. A szegedi önkormányzat 9 új villamos szállítására szerződött tavaly októberben a lengyel PESA Bydgoszcz SA céggel. Vételáruk összesen 16 millió euró (4,5 milliárd forint). Az SZKT és a PESA szakemberei jövő februárig egyeztetik az utolsó műszaki részleteket, hogy jövő szeptemberben megérkezhessen az első villamos Szegedre. A flotta többi tagját a tervek szerint 2012-ben szállítják Szegedre.

Teljes sajtóanyag a delmagyar.hu-n olvasható.

Kapcsolódó képek

image
Kényelmes, légkondicionált villamosbelső várja az utasokat
image
A több, mint harminc méter hosszú villamoson 210 utas utazhat egyszerre
image
Az alacsonypadlós villamoson akadálymentesen utazhat bárki
image
A Swing típusú villamos színét nem számítva olyan, amilyen Szegeden is jár majd
image
Hat, kívülről is nyitható, akadálymentesített ajtón szállhatnak fel az utasok
image
Modern, korszerű vezetőfülke is garantálja az utasok biztonságát
Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.