imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szegeden több mint harminc éve nem volt ekkora volumenű elektromos tömegközlekedés-fejlesztés?

  • Szegeden 1908. október 1-jén indult útnak az első villamos?

  • a Rókusi csomópontban kizárólag annak a sávnak a prizmái világítanak, melyek szabad jelzést kaptak?

Sárga villamos a platánok alatt

Az új, szegedi villamosok lengyel gyártója bemutató villamost hozott Szegedre, hogy szeptember 4. és 12. között a Széchenyi téren minden érdeklődő megtekinthesse. A 30,1 méter hosszú szerelvényt a PESA gyár székhelyéről, Bydgoszcz-ból speciális tréler szállította, majd Varsóba viszi tovább, ahol közlekedni fog. A PESA Swing típusú jármű kívül és belül is megtekinthető hétköznap 10 és este 8 óra között, hétvégén 10 és este 10 óra között.


A PESA Swing villamos a színét nem számítva olyan, mint a Szegednek tervezett járművek: 100 százalékban alacsony-padlós, 5 részből áll, 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval és egy vezetőfülkével rendelkezik, 210 utas befogadására alkalmas, 42 ülőhellyel. A jármű a legkorszerűbb járműgyártási technológiával készült; légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.


A PESA szegedi villamos-bemutatója  - Fotó: Schmidt Andrea


A villamosbeszerzés a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. A szegedi önkormányzat 9 új villamos szállítására szerződött tavaly októberben a lengyel PESA Bydgoszcz SA céggel. Vételáruk összesen 16 millió euró (4,5 milliárd forint). Az SZKT és a PESA szakemberei jövő februárig egyeztetik az utolsó műszaki részleteket, hogy jövő szeptemberben megérkezhessen az első villamos Szegedre. A flotta többi tagját a tervek szerint 2012-ben szállítják Szegedre.

Teljes sajtóanyag a delmagyar.hu-n olvasható.

Kapcsolódó képek

image
Nyugaton már elterjedt a füvesített vágány, ami zajnyelő, megköti a port, párologtat és esztétikus
image
Az alacsonypadlós villamoson akadálymentesen utazhat bárki
image
Az új villamoson a rögzített ülések száma 40
image
A több, mint harminc méter hosszú villamoson 210 utas utazhat egyszerre
image
Kényelmes, légkondicionált villamosbelső várja az utasokat
image
A Swing típusú villamos színét nem számítva olyan, amilyen Szegeden is jár majd
Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.