imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • az 1-es és 3-as villamosvonal belvárosi szakaszán is füves vágány lesz?

  • a járművek érkezésének adatai mobiltelefonról és internetről is elérhetőek lesznek?

Vasárnaptól működik a Kossuth Lajos sugárút tömegközlekedési sávja

Szeged, 2010. október 8. – Október 10-én, vasárnap reggeltől a helyi autóbusz járatok a Kossuth Lajos sugárút közös tömegközlekedési sávját használják. Ennek köszönhetően a járatok megállóhelye változik. Kérjük, közlekedjenek nagyon figyelmesen!


A helyi járatú autóbuszok vasárnap reggeltől a Kossuth Lajos sugárút közepén, a gömbsüvegsorral elválasztott, villamosokkal közös tömegközlekedési sávot használják. Az elkülönített közösségi közlekedési sáv célja, hogy a buszok és villamosok a nagy forgalmú sugárúton a közúton haladó személy- és teherjárműveknél lényegesen gyorsabban és biztonságosan vihessék az utasokat. Ezzel jelentősen rövidül a várakozási idő a megállóhelyeken és csökken a torlódások hossza a közúton.

A Dorozsmai úton közlekedő 64, 75, 75Y, 78, 78A, 79, 7F jelű és Makkosház felé közlekedő 2, 83, 83A jelű autóbuszok középen, a villamospályán közlekednek. Megállójuk az 1-es villamos megállójában lesz, ezzel megkönnyítve az átszállást. A Mars tér irányában a buszok a Rókusi csomópontot elhagyva hajtanak rá a villamospályára, és a Károlyi kollégium előtt, a Damjanich utca, valamint a Tavasz utca villamos megállóhelyeken állnak meg. A Rókusi templom előtti buszmegállóhely megszűnik, a Tavasz utca megállóhely után közvetlenül a Mars tér következik.

Ellenkező irányban a makkosházi 2, 83 és 83A jelű járatok a Párizsi körútnál kanyarodnak rá a villamospályára, és megállnak a Rókusi templom villamosmegállóban. A dorozsmai 64, 75, 75Y, 78, 78A, 79, 7F jelű járatok a Szent Gellért utcánál hajtanak fel. Mindegyik járat megáll a Tavasz utca, Damjanich utca villamos megállóhelyeken, majd lejön a villamospályáról.

A helyközi és távolsági autóbuszjáratok változatlanul a sugárút közútján közlekednek és az eddigi megállóhelyeiken állnak meg.
Kérjük, tájékozódjanak a megállóhelyi táblák és a járművezetők segítségével. Közlekedjenek nagyon figyelmesen!

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.