imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontba belépés után a közel 5 méter széles sávok követését programozottan működő dinamikus prizmasor segíti?

  • a Pulz utcai telep vágányhálózatának átépítése után tolatások nélkül, a technológia szerinti sorrendben körbejárhatnak a telepen a villamosok?

  • az omnibusz szó a „voiture omnibus” (kocsi mindenkinek) kifejezésből származik?

Új villamosok

Általános ismertetés


Az elektromos közösségi közlekedés fejlesztése uniós társfinanszírozású nagyprojekt keretében lehetőség nyílik közbeszerzés útján, új gyártású alacsonypadlós villamosok vásárlására.

A forgalmi, műszaki és gazdasági szempontok alapján 9 db, egységes kialakítású, új gyártású közúti, vasúti jármű beszerzésére kerül sor. Az új villamosok beszerzésével és üzembeállításával lehetővé válik a régebbi konstrukciójú, gazdaságtalan és kényelmetlen villamosok selejtezése és pótlása. Az új villamosokkal magasabb szintű forgalombiztonság és a kornak megfelelő utas komfort vezethető be.

Az alacsonypadlós villamosok jövőbeni közlekedtetésével teljesíteni kívánjuk az Esélyegyenlőségi Törvényben megfogalmazott elvárásokat. Célunk emellett a jövőben - a beruházás megvalósulása révén - maximálisan kielégíteni Szeged város elektromos közösségi közlekedést igénybe vevő utasainak elvárásait. Így az új villamos a legmodernebb, teljes körű utas-információs rendszerrel lesz felszerelve, környezetvédelmi és munkavédelmi szempontból kiváló paramétereket fog nyújtani; zajszegény (belső utastérre és vezetőfülkére, külső környezetre vonatkoztatva) és ergonomikus kialakítású lesz.

Műszaki szempontból az új villamosra az lesz jellemző, hogy megjelenésében a mai kornak megfelelő arculatú, egyirányú, egyoldali ajtós, min. 26 m hosszú, egyterű, csuklós és legalább 65 %-os mértékben alacsonypadlós. Az alacsonypadlós részen a beszállási magasság illeszkedik az emelt peronszinthez. A befogadóképességének el kell érnie a 200 főt, legalább 40 ülőhellyel. A kocsin legalább öt széles utasajtó kell, hogy kialakításra kerüljön. A villamos három forgóvázas kivitelű, melyből kettő hajtott. A legkorszerűbb energiatakarékos elektronikus hajtásrendszerrel lesz felszerelve.

Vissza a lap tetejére

Engedélyek, beadványok, határozatok

Típusengedély
Villamos elvi előzetes típusengedély


Engedélyező hatóság: Nemzeti Közlekedési Hatóság, Kiemelt Ügyek Igazgatósága
Engedély száma: KU/VF/1729/1/2007
Engedély dátuma: 2007.november 5.
Engedély érvényessége: 2009.november 5.

Vissza a lap tetejére

FRISS: Nyertes pályázat

Nyertes pályázat: a lengyel PESA Bydgoszcz SA villamosai

Szeged szerződést kötött a lengyel PESA céggel új villamosok szállítására. Aláírta a szerződést a szegedi önkormányzat új villamosok szállítására a lengyel PESA Bydgoszcz SA céggel. A 9 darabos flotta prototípusa 24, az utolsó darabja 32 hónapon belül érkezik Szegedre. Vételáruk összesen 16 millió euró.

A PESA 120Na villamos
 

Vissza a lap tetejére


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.