imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szegeden 1974. október 1-jétől vezették be a kalauz nélküli közlekedést?

  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

  • a 2-es villamos szárnyvonal az útkereszteződések kivételével teljesen füvesített pályával épül?

Új villamosok

Általános ismertetés


Az elektromos közösségi közlekedés fejlesztése uniós társfinanszírozású nagyprojekt keretében lehetőség nyílik közbeszerzés útján, új gyártású alacsonypadlós villamosok vásárlására.

A forgalmi, műszaki és gazdasági szempontok alapján 9 db, egységes kialakítású, új gyártású közúti, vasúti jármű beszerzésére kerül sor. Az új villamosok beszerzésével és üzembeállításával lehetővé válik a régebbi konstrukciójú, gazdaságtalan és kényelmetlen villamosok selejtezése és pótlása. Az új villamosokkal magasabb szintű forgalombiztonság és a kornak megfelelő utas komfort vezethető be.

Az alacsonypadlós villamosok jövőbeni közlekedtetésével teljesíteni kívánjuk az Esélyegyenlőségi Törvényben megfogalmazott elvárásokat. Célunk emellett a jövőben - a beruházás megvalósulása révén - maximálisan kielégíteni Szeged város elektromos közösségi közlekedést igénybe vevő utasainak elvárásait. Így az új villamos a legmodernebb, teljes körű utas-információs rendszerrel lesz felszerelve, környezetvédelmi és munkavédelmi szempontból kiváló paramétereket fog nyújtani; zajszegény (belső utastérre és vezetőfülkére, külső környezetre vonatkoztatva) és ergonomikus kialakítású lesz.

Műszaki szempontból az új villamosra az lesz jellemző, hogy megjelenésében a mai kornak megfelelő arculatú, egyirányú, egyoldali ajtós, min. 26 m hosszú, egyterű, csuklós és legalább 65 %-os mértékben alacsonypadlós. Az alacsonypadlós részen a beszállási magasság illeszkedik az emelt peronszinthez. A befogadóképességének el kell érnie a 200 főt, legalább 40 ülőhellyel. A kocsin legalább öt széles utasajtó kell, hogy kialakításra kerüljön. A villamos három forgóvázas kivitelű, melyből kettő hajtott. A legkorszerűbb energiatakarékos elektronikus hajtásrendszerrel lesz felszerelve.

Vissza a lap tetejére

Engedélyek, beadványok, határozatok

Típusengedély
Villamos elvi előzetes típusengedély


Engedélyező hatóság: Nemzeti Közlekedési Hatóság, Kiemelt Ügyek Igazgatósága
Engedély száma: KU/VF/1729/1/2007
Engedély dátuma: 2007.november 5.
Engedély érvényessége: 2009.november 5.

Vissza a lap tetejére

FRISS: Nyertes pályázat

Nyertes pályázat: a lengyel PESA Bydgoszcz SA villamosai

Szeged szerződést kötött a lengyel PESA céggel új villamosok szállítására. Aláírta a szerződést a szegedi önkormányzat új villamosok szállítására a lengyel PESA Bydgoszcz SA céggel. A 9 darabos flotta prototípusa 24, az utolsó darabja 32 hónapon belül érkezik Szegedre. Vételáruk összesen 16 millió euró.

A PESA 120Na villamos
 

Vissza a lap tetejére


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.