A napokban kezdte meg a város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának prototípusa 10 ezer kilométeres próbafutását. A jármű utasok nélkül közlekedik az 1-es és 2-es villamosvonalon.
A város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának prototípusa újabb sikeres járműszemlén van túl. Az elmúlt egy hónapban, az éjszakai próbafutások során a fékberendezések végső hangolását végezték el a lengyel PESA Bydgoszcz SA gyár szakemberei.
A jármű 10 ezer kilométeres próbafutásának megkezdése előtt a megrendelő és későbbi üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság járműszemlét kezdeményezett. A vizsgálat 2011. november 16-án, szerdán sikerrel zárult. Az SZKT szakembereit megnyugvással tölti el, hogy a hatóság a jármű beüzemelésének folyamatát megfelelőnek találja. Azok a problémák, amelyeket más magyar városokban tapasztaltak, a szegedi prototípusnál nem jelentkeztek.
A SWING Szeged megkezdte a típusengedély megszerzéséhez kötelezően előírt 10 ezer kilométeres próbajáratát a szegedi 1-es és 2-es jelzésű villamosvonalon. A jármű utasok nélkül közlekedik, előbb terhelés nélkül, később homokzsákokkal megrakva teljesít. A típusengedély megszerzése után, várhatóan a jövő év elején állhat forgalomba az első SWING Szeged a város vonalain. A flotta többi, 2012 első félévében érkező tagjának forgalomba állításához már nem lesz szükség ilyen hosszú procedúrára.
2009. október 22-én rendelte meg a város a 9 új, alacsony-padlós járművet 16 millió euró (megközelítőleg 4,5 milliárd forint) értékben. A lengyel gyártó a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A SWING Szeged típusú szerelvények 100 százalékban alacsonypadlósak, 30,1 méter hosszúak és 5 részből állnak. 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval, 1 vezetőfülkével rendelkeznek, 209 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel. A legkorszerűbb technológiával készülnek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik majd rajtuk. A SWING Szeged prototípusa határidőre elkészült, 2011. szeptember 30-án érkezett meg Szegedre a nemzetközi tendert nyert lengyel cég, a PESA Bydgoszcz SA gyárából. Az ünnepélyes átadásra 2011. október 5-én került sor. A flotta többi nyolc tagja előreláthatólag jövőre érkezik meg; a gyártó februártól májusig havonta 2-2 darabot szállít.