ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG
Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.
ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG
Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.
Tavaly szeptemberben a 13 új járműből álló trolibuszflotta átadásával megvalósult a nagyprojekt eredeti szakmai tartalma, azonban a rendelkezésre álló pénzforrásoknak köszönhetően további kiegészítő beruházások valósulhattak meg a projekt keretein belül az elmúlt egyéves időszakban. A beruházások célja elsősorban az üzembiztonság növelése, illetve az utaskényelem fokozása.A projekt megtakarított pénzforrásainak felhasználásával tavaly ősszel padok, esőbeállók telepítésére és járdaépítésre került sor a 2-es villamosvonal Európa ligeti végállomásánál. 2015 áprilisában beszerzésre került az SZKT részére egy sínvályú takarítógép, valamint májusban elkészült a Csongrádi sgt.-Makkosházi körúti csomópontban a felsővezeték rekonstrukciója, júniusban pedig a 4-es villamosvonal József Attila sugárúti megállóiban a térvilágítás kiépítése.
Ugyanakkor a Kormány 2015. április 30-i ülésén jóváhagyta a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházásait, melyek összértéke nettó 370 millió forint. A többletberuházások több részelemből állnak. Az áramellátás biztonságát növelő elektromos tápkábel fektetése és a közlekedési biztonságot fokozó trolibusz felsővezeték váltók automata állítási rendszerének kiépítése idén szeptemberben zárult le. Az SZKT részére jármű- és pályafenntartást segítő célgépek beszerzése valósult meg több körben: júliusban szállították le a vágányfenntartó kisgépeket és a sínkenő berendezéseket, augusztusban a sín- és kerékprofil mérőt, szeptemberben pedig az elektromos targoncát és a hidraulikus villamos-járműemelő eszközöket. Az utolsó két beruházásnak pedig október közepéig kell elkészülnie: a 4-es villamos vonal Dugonics tér – Vám tér közötti szakaszán vágányfoglaltság jelző berendezés kiépítésének és telepítésének, valamint a 4-es és 3-as villamos 3 kitérőjében pedig váltók váltófűtéssel való felszerelésének.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával 29,9 milliárd forintból valósul meg. Első terepmunkálatai 2008-ban kezdődtek. A fejlesztés részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, részben a 3-as és 4-es vonal, és létesült egy új szárnyvonal, a 2-es. Meghosszabbodott a 8-as trolibusz vonal, és létesült egy új, a 10-es vonal. Átépültek fontos közlekedési csomópontok: az Anna- kúti csomópont, a Rókusi csomópont, a Boldogasszony sugárút és a Szent Ferenc utca kereszteződése, a Belvárosi híd újszegedi hídfője és az Indóház tér. Megújult a Csáky utcai trolibusz telep, valamint a Pulz utcai villamosremíz is.
Megérkezett Szegedre és forgalomba állt 9 új, alacsony-padlós villamos és 13 új, alacsony-padlós trolibusz, elkészült 8 darab ún. B+R kerékpártároló a trolibusz- és villamos-végállomások közelében. A villamosok és trolik karbantartásához szükséges célgépek érkeztek és megújult az utastájékoztató rendszer.