imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a villamos elődje a ló vontatta lóvasút volt?

  • a felújított vonalakon az új peronok magassága 30 cm, ami megkönnyíti és gyorsítja a ki- és beszállást?

  • a 2-es villamos szárnyvonal az útkereszteződések kivételével teljesen füvesített pályával épül?

Sajtótájékoztató - Az 1-es villamosvonal belvárosi szakaszának rekonstrukciója

2011. június 16-án megkezdődik az 1-es villamosvonal belvárosi szakaszának felújítása – tájékoztatta a sajtó képviselőit a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projektet irányító társaság, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, Pacza József. A június 14-én megtartott sajtótájékoztatón Csanádi Zoltán projektigazgató és dr. Németh Zoltán Ádám adtak tájékoztatást a rekonstrukció részleteiről, a kivitelezés ideje alatti forgalmi változásokról, a beruházás eredményeiről.

 

 

A felújítás szakaszosan halad novemberig az Anna-kúti csomóponttól az Aradi vértanúk teréig. A kivitelezés a munkaterület kijelölésével, lezárásával, majd bontással kezdődik a a Széchenyi téren, a Kelemen és a Zrínyi utcában, valamint az Aradi vértanúk terén. Először eltávolítják a felső vezetékeket, tartóoszlopokat és oszlopkarokat, majd felbontják a vágányokat, később pedig a sínek alapját. Az építkezés során alapozzák az új felső vezeték tartó oszlopokat, kiépül a 600 Voltos földkábel hálózat, valamint az optikai alépítmény. Megépülnek az új sínpárok, akadálymentes peronok, felsővezetéktartó oszlopok. A Széchenyi téren környezetbarát füvesített vágányrendszer létesül, mint a 3-as villamosvonal Tisza Lajos körút és nagykörút közötti szakaszán. A Kelemen utcai és a Zrínyi utcai szakasz faltól falig megújul majd; tetszetős és 21. századi színvonalú lesz. Itt a pályaszakaszon és az áramellátáson kívül teljesen megújul az utca és a járda burkolata is.

 

 

A kivitelező a belvárosi villamosvonal szakasz és Indóház tér felújítása során elbont és újjáépít összesen 2434 méter villamosvágányt, ebből 314 méter füves vágány lesz. Továbbá kiépít 2 kitérőt és 8 megállópárt. Felújítja a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít, megépít 1500 négyzetméter aszfalt utat és 2500 négyzetméter díszkő burkolatú járdát.

 


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.