imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • az 1-es és 3-as villamosvonal belvárosi szakaszán is füves vágány lesz?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • a Pulz utcai telep vágányhálózatának átépítése után tolatások nélkül, a technológia szerinti sorrendben körbejárhatnak a telepen a villamosok?

A 4-es villamosvonal megújult pályaszakszának ünnepélyes átadása

Augusztus 20-án átadták a 4-es villamosvonal rekonstrukciója keretében elkészült villamospályát az Anna-kúti csomópont és Tarján végállomás között. Ismét villamosok járnak a 4-es vonalon. 

A 4-es villamosvonal rekonstrukcióját végző MTV4 Konzorcium elkészült a villamospálya felújításával az Anna-kúti csomópont és Tarján végállomás között. A Glattfelder téren tartott  avatási ünnepségen a villamospályát dr. Nagyiványi András, az MTV4 Konzorcium képviselője adta át dr. Botka Lászlónak, Szeged Megyei Jogú Város polgármesterének.

 

 

Az ünnepség részeként elbúcsúztatták a város legrégebbi, FVV típusú villamosait. A szegediek által „bengáliként” emlegetett szerelvények 1962 óta, vagyis 49 éve álltak forgalomban. Helyüket átveszik a modernebb Tatrák, és hamarosan megérkezik Szegedre az első új, XXI. századi, klímás, alacsonypadlós villamos is. 

 

 

A 4-es villamosvonal Anna-kút és Tarján végállomás közötti szakaszának felújítását 2011. február 15-én kezdte el a kivitelező MTV 4 Konzorcium A cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A 2,35 milliárd forintból megvalósult beruházáshoz az Európai Unió és a Magyar Állam 1,93 milliárd Ft vissza nem térítendő támogatást nyújt. A felújítás 6 hónap alatt, határidőre készült el. A rekonstrukció részeként megújultak a közművek és a megállók. Az új peronok akadálymentesek; rámpák, taktilis sávok segítik a közlekedést. A megállók szintjét a villamosokhoz „emelték”, hogy kényelmesen lehessen le- és felszállni. Újjáépült 4 kitérő, kicseréltek 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, melynek köszönhetően korszerű, üzembiztos és csendes lett ez a pályaszakasz. Augusztus 9-én sikeresen lezajlott a próbajárat, ami a műszaki átadás megkezdésének egyik feltétele. 8740 m2 új aszfaltút, 100 m2 új terelősziget és 4000 m2 új járda létesül, faltól falig újjászületik a Tisza Lajos krt. a Glattfelder tér és az Anna-kút között: tömegközlekedési sáv épül, a járdák díszburkolatot kapnak, zöld szigetekkel bővülnek. Az út- és járdaépítéseknek augusztus végéig kell teljesen elkészülniük. Korszerűsítik a Glattfelder téri közlekedési csomópontot, melynek részeként a József Attila sugárútról balra lehet kanyarodni a rakpart felé.

 


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.