imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szegeden 1974. október 1-jétől vezették be a kalauz nélküli közlekedést?

  • a jelenlegi trolibusz hálózat 2011-re 3,7 km-mel gyarapszik?

  • Szegeden több mint harminc éve nem volt ekkora volumenű elektromos tömegközlekedés-fejlesztés?

Átadták az új szegedi villamosflotta prototípusát

2011. október 5-én ünnepélyes keretek között adták át a város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának prototípusát a szegedi Pulz utcai villamosremízben. A gyártó cég, a lengyel PESA Bydgoszcz SA nevében Jerzy Berg igazgatótanács tag és marketing igazgató nyújtotta át Botka László polgármesternek az átadást jelképező díszoklevelet. A villamost üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. igazgatója, Tóth István Tibor pedig az új villamost ábrázoló képet vehetett át a PESA marketing igazgatójától. A prototípus első, hivatalos „bemutatkozására” csak ezután került sor: fanfárok, színes fényhatások kíséretében két nosztalgia villamos közül, papírfalat áttörve gurult be a vendégek elé az addig elrejtett SWING Szeged.




 

A városvezetés, a gyártó, a szakhatóságok és a sajtó képviselői ezután felszállhattak a villamosra, és belülről is megtekinthették a prototípust, amely a következő hónapokban próbaüzemben közlekedik a városban. A SWING Szeged – az előírások szerint – a szükséges méréseket követően a típusengedély megszerzéséhez 10 ezer kilométert tesz meg Szeged villamos vonalain. A prototípus előreláthatólag 2012 elején áll forgalomba. A flotta többi nyolc tagja előreláthatólag jövőre érkezik meg; februártól májusig havonta 2-2 darabot szállít a lengyel gyár.

 

 

A SWING Szeged típusú szerelvények 100 százalékban alacsonypadlósak, 30,1 méter hosszúak és 5 részből állnak. 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval, 1 vezetőfülkével rendelkeznek, 210 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel és 4 lehajtható üléssel. A legkorszerűbb technológiával készülnek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik majd rajtuk.

 

 

Kapcsolódó fotógaléria:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

  

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.