Az 1-es villamosvonal megújult pályaszakaszának ünnepélyes átadása
Átadták a teljes 1-es villamosvonal rekonstrukciója keretében a most elkészült belvárosi szakaszt az Anna-kúti csomópont és az Aradi vértanúk tere között, valamint a felújított Indóház teret. Ismét villamosok járnak a teljes 1-es vonalon. Ezzel a tömegközlekedési nagyprojekt 2008 óta zajló terepmunkálatainak nagy része befejeződött.
Az 1-es villamosvonal rekonstrukcióját végző A-Sz-E Konzorcium elkészült a villamospálya felújításával az Anna-kúti csomópont és az Aradi vértanúk tere között, valamint befejezte az Indóház tér átépítését. Ezzel az 1-es vonal teljes korszerűsítése befejeződött; ez egyúttal azt is jelenti, hogy a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 óta zajló terepmunkálatainak nagy része véget ért. Az Indóház téren tartott avatási ünnepségen a villamospályát a kivitelező A-Sz-E Konzorcium képviseletében Madar Gyula az A-Híd Építő Zrt. vezérigazgatója adta át dr. Botka Lászlónak, Szeged Megyei Jogú Város polgármesterének.
Az 1-es villamosvonal rekonstrukciójára Szeged Megyei Jogú Város 2009. július 17-én szerződött a kivitelező A-Sz-E Konzorciummal, cégtársulást az A-Híd építő Zrt. vezeti. A 4,9 milliárd forintból megvalósult beruházáshoz az Európai Unió és a Magyar Állam 4,2 milliárd Ft vissza nem térítendő támogatást nyújt. A fejlesztés a teljes villamosvonal korszerűsítését, két csomópont és egy tér átépítését foglalta magában. A közműcserék után összesen 8669 vágányméter pályát építettek át a felsővezetékek és a közvilágítás felújítása mellett. 19 csoportkitérő és vágánykereszteződés létesült és 3100 négyzetméter nagy teherbírású aszfaltút épült.
Az 1. ütemben a villamospálya két szakasza újult meg: 2009 augusztusától 2010 júniusáig a Kossuth Lajos sugárút Rókusi végállomás és Anna-kút közötti szakasza, illetve a Boldogasszony sugárút Aradi vértanúk tere és a Szent Ferenc utca közötti része. Ezzel párhuzamosan a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződésében úgy nevezett többsávos, jelzőlámpás, körgeometriájú csomópont épült, amely környezetbarát és gyors, torlódásmentes áthaladást biztosít. A Boldogasszony sugárút és a Szent Ferenc utca találkozásánál körforgalom létesült.
A 2. ütemben 2011 áprilisában az Indóház tér átépítése, júniusban az 1-es vonal Anna-kút és Aradi vértanúk tere közötti részének rekonstrukciója kezdődött el. Mindkettő ütemterv szerint fejeződött be.
Az Indóház tér korszerűsítésével elkülönültek az egyes közlekedési ágak, biztonságosabbá, áttekinthetőbbé vált a város kapuja, a nagyállomás előtti tér. A tér díszburkolatot kapott, az 1-es és 2-es villamosvonal utasait párhuzamos peronok fogadják; mindkét megálló fedett és magasított, biztosítva az akadálymentes közlekedést. A vasútállomás előtti tér autómentes gyalogos zóna lett, az épület előtti két öbölben pedig parkosított pihenőhelyek létesültek csobogóval, ivókúttal. A Szent Ferenc utca Boldogasszony sugárút és Indóház tér közötti része két fasorral szegélyezett zsákutca, itt jelölték ki az egyik parkolót. Autóval ezentúl nem lehet keresztül hajtani a téren; a kétirányú Galamb utcán át közelíthetik meg a tér szélén kialakított másik parkolót. Kerékpárral is ezen az útvonalon lehet elérni a „kőlyuk” és az állomásépület közötti kerékpártárolót. Az autóbuszjáratok a Gőz utcán érkeznek a térre és a Galamb utcán távoznak. A taxik továbbra is a Gőz utcán át járnak be a térre; a taxiállomás a kisposta előtt maradt, néhány méterre a korábbi droszttól.
A belvárosi szakaszon, az Anna-kút és az Aradi vértanúk tere között kicserélték a pályaszerkezetet és a felsővezeték-rendszert. A Széchenyi tér bíróság és nagyposta előtti részén 310 vágányméter hosszan környezetbarát füvesített vágány létesült. A Kelemen utcában pedig speciális, úgy nevezett úsztatott pályaszerkezet létesült; ennek a kettős rezgéscsillapításnak köszönhetően a pálya még jobban elnyeli a szűk utcában a villamosok zaját. A 4 új peronpár a nagyprojektben megvalósult más megállókhoz hasonlóan akadálymentes, magasított, a látássérültek eligazodását eltérő színű térburkolat segíti.